نکات مهم در نگهداری از استخر ایزی ست

از بی نظیر ترین استخر های آماده ای که می توانید آن ها را در خانه و یا ویلای شخصی خود استفاده کنید ، استخر های ایزی ست می باشند . استخر ایزی ست بسیار پر طرفدار است و از آن جا که مزیت های فوق العاده ای مانند راه اندازی فوق العاده سریع و اتوماتیک و همچنین قابلیت جابجایی و حمل آسان آن ها به شما اجازه خواهد داد تا یک استخر بی نقص و عالی را داشته باشید . استخر های ایزی ست همچنین ابعاد بزرگی دارند که اجازه شنا کردن را به شما می دهند و شما می توانید در کنار خانواده و در تعطیلات آخر هفته با دوستان و یا اقوام خود به تفریح و شنا کردن بپردازید . قیمت استخر ایزی ست نیز بسیار ارزان تر از مدل های پیش ساخته دیگر بوده و برای همین می توان گفت که یک خرید فوق العاده و یک استخر بی عیب و نقصی برای شما خواهد بود . حال شاید دوست داشته باشید بدانید که چطور می توانید از استخر ایزی ست خود مراقبت کنید . برای همین ما در این مقاله نکات مهم در نگهداری از استخر ایزی ست را به شما عزیزان خواهیم گفت و آموزش های لازم را به شما خواهیم داد تا بهترین عملکرد را از سوی استخر ایزی ست خود داشته باشید . 

نگهداری از استخر ایزی ست در فصل زمستان

یک سوال مهم که معمولا ذهن مشتریان و خریداران استخر ایزی ست را مشغول می کند این است که چگونه از استخر ایزی ست در فصول سرد سال مانند زمستان نگهداری کنیم ؟ مطمعنا شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید ، ممکن است استخر ایزی ست خریداری کرده باشید و یا در شرف خرید استخر ایزی ست باشید ، برای همین ما قصد داریم تا شما را در این راه راهنمایی کنیم و موارد مهم در نگهداری از این نوع استخر های پر طرفدار را به شما عزیزان آموزش دهیم . یکی از مهم ترین مزیت ها و ویژگی هایی که استخر ایزی ست دارد ، پرتابل بودن و جابجایی راحت آن و البته سهولت در راه اندازی می باشد که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد . این ویژگی به شما اجازه می دهد تا در فصل زمستان بتوانید استخر ایزی ست را به طور کامل جمع کنید و دوباره در فصول گرم سال آن را راه اندازی کرده و استفاه کنید . برای جمع کردن دقیقا باید کاری که در موقع نصب انجام دادید را به صورت برعکس انجام دهید . مطمعنا آب در داخل استخر وجود دارد که باید در ابتدا آن را تخلیه کنید . 

اگر استخر ایزی ست شما در فصل زمستان جمع نشود و آب داخل آن باقی بماند ، مطمعنا آب استخر یخ زده و این مسئله می تواند باعث صدمه رسیدن به بدنه استخر ایزی ست شود ، بنابراین با وقت گذاشتن تقریبا 1 ساعت می توانید به طور کامل استخر را جمع کنید تا ماه های بعد آن را راه اندازی نمایید . پس از تخلیه کردن آب استخر شما باید لبه بادی استخر را تخلیه کنید ، این مرحله کار آسانی بوده و شما باید آن را به صورت کامل تخلیه کنید و برای اینکار حتی شما می توانید از پمپ های باد برقی استفاده کنید که دو حالته هستند و امکان تخلیه و وکیوم محصولات بادی را دارند ، بدین ترتیب اصلا بادی در درون این لبه بادی نخواهد ماند و شما می توانید به بهترین شکل ممکن استخر ایزی ست خود را در ابتدا کوچکی بسته بندی کنید . به یک مورد بسیار مهم دیگر نیز باید توجه داشته باشید و آن هم این است که آن هم وجود پمپ تصفیه آب در بسیاری از استخر های ایزی ست سایز بزرگ می باشد . اگر استخر ایزی ست شما دارای پمپ باشد باید آن را نیز جدا کرده و به صورت جداگانه از آن نگهداری کنید . 

نگهداری از پمپ تصفیه آب استخر ایزی ست

علاوه بر نگهداری از استخر ایزی ست و بدنه آن ، باید از پمپ تصفیه آبی که برای استخر در نظر گرفته شده است نیز به خوبی مراقبت کنید . پمپ تصفیه نقش اساسی در نگهداری و مراقبت از آب استخر داشته و می تواند از کثیف شدن آب جلوگیری کند ، برای همین نگهداری کردن از پمپ تصفیه آب ، در واقع نگهداری از استخر ایزی ست خواهد بود ، زیرا می تواند از رشد جبلک ها و یا آلوده شدن آب و یا ته نشین شدن گل و لای جلوگیری کند . یکی از روش های نگهداری از پمپ تصفیه آب این است که آن را در یک جای مشخص و معینی قرار دهید و سعی کنید که در معرض رطوبت و خیس شدن قرار نگیرد . باید مرتبا فیلتر های پمپ تصفیه آب استخر ایزی ست را به صورت دوره ای تعویض کنید . گاها شما می توانید با خارج کردن فیلتر استفاده شده ، آن را بشویید و دوباره داخل دستگاه قرار دهید تا کیفیت تصفیه آن بیشتر شود و شما بتوانید بهترین عملکرد را از محصول داشته باشید . با سرویس کردن پمپ تصفیه آب ، می توانید طول عمر آن را زیاد تر کنید تا سالیان سال به مانند روز اول کارایی عالی برای شما داشته باشد . 

سایر نکات در نگهداری از استخر ایزی ست پیش ساخته

و اما اساسی ترین نکات مهم در نگهداری از استخر ایزی ست این است که شما باید یک محل مناسب برای قرارگیری استخر ایزی ست انتخاب کنید و زمینی هموار و بدون سنگ ریزه و یا شاخ و برگ درختان را انتخاب کنید . توجه داشته باشید که حتما سطح نرمی برای راه اندازی استخر ایزی ست در نظر بگیرید ، به طور مثال می توانید از تاتامی ها و زیرانداز های مخصوص استخر ایزی ست استفاده کنید . استفاده از چمن مصنوعی حتی می تواند استخر ایزی ست شما را بسیار زیبا تر از قبل کند . اگر قصد دارید که از استخر ایزی ست بر روی چمن استفاده کنید ، باز هم باید مراقب باشید که چیزی لابلای چمن ها نباشد ، زیرا با پر کردن استخر ایزی ست ، فشار زیادی به کف استخر وارد خواهد شد . از سایر موارد بسیار مهم در رابطه با استخر های ایزی ست می توان به این گزینه نیز اشاره کرد که حتما در برخورد اجسام تیز و برنده با بدنه استخر های ایزی ست ، آسیب به آن وارد خواهد شد . استخر ایزی ست را حدالامکان در کنار دیوار و یا ستونی راه اندازی نکنید و یا آن را نزدیک باربیکیو و وسیله های داغ قرار ندهید . با موارد این مسائل مطمعنا می توانید سال های طولانی از استخر ایزی ست به نحو احسنت استفاده کنید . حتی در صورت آسیب دیدن استخر شما می توانید با کمک فروشگاه اینتکس که بزرگترین نمایندگی استخر ایزی ست در ایران است ، این محصولات را تعمیر نمایید .